THE MINIMAL JUNGLE

Miért nem veszek részt idén egyetlen kuponos rendezvényen sem?

2017. március 31. - The Minimal Jungle

Évekkel ezelőtt lelkesen vagdostam ki a kuponokat - aminek persze a felét fel sem használtam - és áldottam az eszem, hogy hú, most aztán mennyit spórolok, én vagyok a legokosabb pénzszóró a világon. Aztán valahogy eltűnt a lelkesedésem, folyamatosan csökkent az az izgalom, amivel vártam, hogy beszerezhessem a kedvenc termékeimből az utánpótlást, kipróbálhassak egy magasabb árfekvésű hajfestéket, vagy éppen sikeresen megvegyek egy régóta kívánságlistás darabot. A tavalyi évben már szinte csak drogériában jártam, idén pedig még csak el sem megyek egyetlen üzletbe sem, maximum megkérem valamelyik ismerősöm, hogy vegye meg nekem az aktuális fogkrémem és a hajfestékemből is hozzon, ha ő részt vesz ezeken a napokon. Ha nem, akkor pedig majd megveszem máskor.

Mi is vezetett ide? Drámaian hangzik ez most, kreálhatnék egy "a kálváriám akkor kezdődött, amikor először csesztek ki velem..." sztorit, de nem akarom degradálni magát az ötletet, mert szerintem baromi jó elképzelés, és annak ellenére, hogy 2017-ben nem motivál a dolog, azért még mindig értékelem, hogy kitalálták a 0. napot, hogy több újságban is elérhetőek a kuponok, és próbálnak újítani a részt vevő üzletek listáján, azt vettem észre, hogy egyre szélesebb a kínálat.

A legelső dolog, amivel gondom akadt minden egyes alkalommal, az a kuponfüzet beszerzése. Kisebb hadművelet kellett hozzá, ugyanis a nagyvárosok forgalmas helyein azonnal elfogyott, ahonnan mindenki átvándorolt az eldugottabb üzletekhez, és mire én eszméltem volna, hogy kell kuponfüzet, ha vásárolni akarok, addigra már egyetlen újságból sem találtam, és csak reménykedtem, hogy valamelyik családtagom megoldotta a helyzetet, és tudott venni.

Rögtön ezután, amikor már az üzletben tébláboltam, akkor sorban jön a többi csapás. A drogériákkal akadt a legkevesebb gondom, próbáltam mindig a kisebb boltokat megcélozni, ahol minden termékből volt még a polcon, és igyekeztek segíteni, ha valamit nem találtam meg. A nagyobb vásárlóközönséggel rendelkező helyszíneken azonban már sokkal nehezebb dolgom volt, szinte mindent elkapkodtak már előlem, bár nem volt nehéz, láttam embereket, akik 3 kosárnyi tusfürdőt vettek. Ezzel nem is lenne gond, biztosan el fog fogyni, de ha én veszek magamnak 3 darabot, és látom, hogy azon kívül csak 2 flakon marad, akkor nem veszem meg még azokat is, hogy totál üres lehessen a polc, és másoknak ne jusson 1 darab sem...

Azt gondolom, hogy ekkora dömpingre nem lehet eléggé felkészülni, és én ezt megértem, csak furának tartom, hogy a 0. napon elfogyott termékből nincs utánpótlás napokon keresztül, vagy csak nem rakják ki, nem tudom. (egy alkalommal, amikor cipőt vásároltunk, az üzletben már táskát sem tudtak adni hozzá, amit szintén nem tudok hova tenni, nem tudnak ilyenkor sem több táskát rendelni, vagy nem érkezett meg, nem tudhatom, de nem örültünk) Azért viszont hatalmas köszönet, hogy néhány helyen az akciós termékekre is elfogadják a kuponokat, nem problémáznak rajta. Nem értek hozzá, de ha üzletem lenne, én biztosan kiszórnám a készletet ilyenkor.

A ruhaboltokban több problémám is akadt. A klasszikus "akciós termékekre nem vonatkozik a kupon" mondatot szegény eladóknak 15 alkalommal kell elmondani percenként, és ez egy teljesen logikus lépés, - bár én elfogadnám, de ez más kérdés - csak mikor lett ez akciós? Amikor a bevásárlóünnep előtti napon bementem az üzletbe, akkor még nem fityegett rajta sárga, narancssárga, piros, vagy valamilyen más színben pompázó matrica, üzenve, hogy "Szia, akciós vagyok, vegyél meg!". Csak azért lett kedvezményes, hogy a kupont ne kelljen elfogadni rá? Kedves lépés. Pont annyira kedves, mint a felárazás, amit sok üzlet művel lelkesen, az ember lánya boldogan áll a kasszánál, hogy mennyit spórolt, csak fogalma nincs arról, hogy a termék pont annyival lett drágább az ünnep előtti árához képest, hogy egyetlen Ft-tal sem fizet kevesebbet a vevő, azaz nyugodtan megvehette volna 1 héttel a tömegnyomor előtt is. Az még jobb, amikor annyira feltornásszák az árat, hogy a kupon használata után magasabb lesz az eredeti összegnél.
[Fontosnak tartom megjegyezni, hogy emlékeim szerint drogériákban is találkoztam olyan termékkel, aminek az ára mintha magasabb lett volna, mint szokott, viszont pont nem vettem semmi ilyesmit, csak megakadt rajta a szemem, szóval ezt nem állítom biztosra, de nem akartam kihagyni a bejegyzésből.]

Ezeket még el is lehet engedni, mert összességében az ember bizonyosan megtakarít egy kis pénzt, még a felárazott termékek mellett is biztosan tudott olyan darabot is venni, ami tényleg megérte, szóval jól járt így is. Ami viszont már ront az élményen, az a tömeg. Ilyenkor baromi sokan szoktak lenni, mindenki spórolni akar, és ez teljesen jogos, ha én spórolok, tegyék ők is, de az évek alatt rájöttem, hogy nekem nem ér annyit az egész, hogy egy délelőttöt, vagy egy egész napot eltöltsek ezzel. Az pedig pláne nem tetszik, hogy ilyenkor egymás fejét is letépik az emberek, csak ők vihessék haza a kiválasztott ruhadarabot, pl. egy trikót. (ami persze alapból nem vészes áron van, ezért a kupon mindössze 200 Ft-ot spórol a vevőnek)

Azt hiszem, sikerült összefoglalnom, hogy milyen okok miatt nem mozgat meg ez a bevásárlónapos mizéria. Remek kezdeményezés valóban, viszont jobban szeretek ráérősen nézelődni, nem kerülgetve a többi vásárlót, mert el sem férünk, és lehet, hogy másik alkalommal az üzletekben töltött idő pontosan annyi lenne, mint ezeken a kuponos napokon, de azt sokkal nagyobb nyugalomban töltöttem el, tényleg azt vettem, amire szükségem volt, nem csak beszórtam mindent a kosárba, mert féltem, hogy nem marad már, ha nem veszem meg most.

Zárásként pedig közölném, hogy tudom, az egész világ az üzletről szól. Nem is szeretnék egyetlen boltot sem rágalmazni, szidni, nem ez volt a célom. Mindegyik bolt maga dönti el, hogy részt vesz-e egyáltalán ebben a kezdeményezésben, vagy abszolút nem, és milyen feltételeket szab, milyen árakkal dolgozik, stb. Az eladókat sem szeretném bántani, tudom, hogy baromi sok türelem kell alapjáraton is ehhez a szakmához, de ilyenkor még több, és köszönjük a munkájukat. Ez az ötlet alapból nagyon jó, és aki kedvét leli ebben, nem zavarja a tömeg, az tényleg sokat spórolhat, és azt kívánom, hogy sok örömet szerezzenek neki a vásárolt tárgyak. :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MEDVE1978 2017.04.01. 12:44:18

Családosként ez kicsit másképpen néz ki. Pelenka - seggkrém - popsitörlő - bébikaja stb. A gyerek fogyaszt belőle elég szépen 0-3 éves koráig. Ruházni is kell, utána ugyanez vált más cikkekre. Ha az ember okos, akkor úgy időzít, hogy az összes többi tartós használati cikket - ruha, cipő a szülőknek, gyerekeknek, vegyszerek, illatszerek, játékok, majd karácsonyi ajándék stb. - is meg tudj venni a kupon napok alkalmával leértékelten. Persze biztos, hogy egy-egy jobb cipőboltban trükköznek azzal, hogy felviszik az árat akciók előtt, hogy ne jöjjenek ki rosszul, de a nagyoknál (H&M, C&A) ez jóval kevésbé fordul elő.
A gyerek születése után ráálltunk arra, hogy szinte csak az ilyen akciós időszakban járunk bevásárlóközpontba tartós fogyasztási cikk vásárlási célból. Az ilyen koncentrált bevásárlásoknál nyilván valamennyire spórolsz időt is és pénzt is.

The Minimal Jungle 2017.04.01. 17:53:51

@MEDVE1978: Persze, akkor más a helyzet, ha több emberre vásárol az ember, nagyobb mennyiségben. Én csak a magam részére vásárolnék. (:
Ha most is kuponoztok majd, akkor sok sikert kívánok, remélem, mindent sikerül beszerezni!
süti beállítások módosítása