THE MINIMAL JUNGLE

Útinapló | Lednice és Valtice csodás kastélyai - Csehország

2017. szeptember 27. - The Minimal Jungle

Kiskoromban, amikor néztem a Neveletlen hercegnő első részét, mindig arra gondoltam, hogy ez igen, simán el tudnám képzelni, hogy van egy kastélyom, hatalmas parkkal, amiben labirintus is van, illetve csodás szökőkutak, és virágok. Sokszor eszembe jutott, vajon mi lenne, ha kiderülne, hogy én is Genovia királyi családjának tagja vagyok, hogy tudnék ,,uralkodni", ha arra kerül a sor. Lednice és Valtice kastélyaiban járva pont ugyanezt éreztem, fogadnám a vendégeket a szalonban, intézném az ország ügyeit, én lennék a legjobb hercegnő valaha, bár azért a film második részében előtérbe kerülő negatívumok miatt mégis örülök, hogy teljesen civil vagyok, de ez most mellékes. :D

A kastélyok viszont lenyűgöztek, egyszerűen imádom őket. Sajnos az időjárás nem volt kegyes hozzánk, bár igyekeztünk azért esőben is megnézni mindent a parkban, de a labirintust például le sem tudtam fotózni, nem is volt kedvem előszedni a telefont, olyan borongós volt az idő. Ennek ellenére sok-sok képet csináltam mindenféléről, szerencsére a kastélyokon belül is lehetett fényképezni. Számomra mindig különleges érzés ezekben a helyiségekben lenni, arra gondolok, hogy 100 éve ott étkezett az uralkodói család, ugyanezen az útvonalon közlekedtek a kastélyban, és titkon nekik is a park volt a kedvencük.

Az egyetlen értékelhető kép Valticéből... :D

Először Lednicében jártunk, Valtice a második állomás volt. A kastélyokon kívül nem sokat láttunk, az eső ellenére próbáltuk azért a településeket is kicsit megnézni, de nem volt rá elég idő. Rengeteg kép készült, igyekszem a legjobban sikerülteket megosztani Veletek is, de a sötétség - kint illetve a kastélyokban egyaránt - rányomja a bélyegét a minőségükre. Remélem azért meghozom a kedveteket ehhez a kiránduláshoz, hihetetlen jó állapotban van a lednicei kastély egyébként, a Valticében található már kevésbé, az nem is annyira fényűző, de mindkettő szép, és jó volt látni egy darabka múltat.

Lednice

A Lednicében található kastély volt a nyári rezidencia, a "menőbb" a kettő közül. Itt volt egy hatalmas kastélypark (tó is van, illetve egy minaret), lovarda, és pálmaház. Engem a kastély és a park érdekelt a legjobban, a labirintus miatt... (Harry Potter mánia ON!) :D Látványban a berendezés elég kiemelkedő, egyetlen fából kifaragott lépcsővel, illetve kifejezetten modern fürdőszobával is találkozhatunk, nem beszélve a 15 méter magasról (több emelet, pont a lépcsőnél található, ezért teljes egészében látható) lelógó csillárról. 

Valtice

A téli rezidenciaként fenntartott kastély, kevésbé látványos, mint az előző, de így is nagyon szép, a bejárat különösen impozáns. A világítást sajnos csak néhány helyiségben állították helyre, ezért itt szinte nem is fotóztam, mert nem éreztem, hogy van értelme... A berendezés itt is csodás, annak ellenére, hogy a másik kastélyt tartják szebbnek.

Szeretnék egy ilyen csillárt!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása