THE MINIMAL JUNGLE

Mi mindenre jó a habit tracker/szokáskövető?

2017. november 21. - The Minimal Jungle

A szokások kialakításáról nemrég olvastam egy szuper bejegyzést a Pareto Lánya blogon. Nagyon hasznosnak találtam, és azért akartam ezzel kezdeni ezt a posztot, mert nem igazán lehet követni valamit, ami nincs is. Én a kialakításról, a kezdeti teendőkről nem szeretnék különösebben sokat írni, a fenti posztot mindenképp érdemes elolvasni, és elsajátítani a leírtakat. Ha ez megvan, gyertek vissza hozzám, és kezdjétek el mérni a szokás kialakulását, rendszerességét, ugyanis ebben a bejegyzésben erről esik szó.

Korábban hajlamos voltam azzal nyugtatni magam, hogy jaj, hiszen ezen a héten/ebben a hónapban egy csomószor sikerült tartanom magam a tervekhez, de ha valahol számon tartottam volna a dolgokat, kiderült volna, hogy mindössze 2 alkalommal abszolváltam az adott cselekvést. (szóval szokásnak semmiképp nem nevezhető, hacsak nem pont ez mennyiség volt a cél, ami fura lenne) Emiatt döntöttem el, hogy ez nem mehet így tovább, nem jutok egyről a kettőre. A habit trackert hívtam segítségül, hogy lássam feketén-fehéren, tényleg teszek-e a céljaimért minden egyes nap vagy csak magamat áltatom. A szokáskövető a gyűrűs kalendáriumomban kapott helyet, és kijelenthetem, hogy annyi mindenre használom, hogy nem feltétlenül csak a szokásokat/rutinként végzett feladatokat vezetem benne, sokkal több ez annál.

Mi is ez a habit tracker?

Főleg bullet journal használók alkalmazzák, tulajdonképpen ez egy lap, amelyre felírja az ember azokat a teendőket/cselekvéseket, amelyeknél szeretné látni, hogy az adott hónapban hány alkalommal szakított rá időt, illetve megszámozza a négyzeteket - nyilván annyi szám szükséges, ahány napot tartalmaz a hónap -, és X kerül a négyzetbe, ha sikeren elvégezte a feladatot. (vagy éppen kiszínezi, bevonalazza, pipát rak bele, ami tetszik, én az X-elést preferálom, görbén, részegesen, máshogy nem vagyok rá képes :)

Mi van, ha egy nap kimarad?

Semmi. Másnap beírom, általában azért emlékszem rá, hogy leradíroztam-e a képemet tegnap este... Látszik is, hogy nem minden nap foglalkozom például a naptár töltögetésével - ezzel kapcsolatban tervezek majd egy bejegyzést amúgy, mert azt hiszem, vannak olyan emberek, akiket az tart vissza a filofax használatától, hogy "minden nap kell vele foglalkozni" - szóval előfordul, hogy a fentebb említett dekoratív X-eimet csak utólag firkálom oda. Nyilván ennek nem így kellene lennie, de a naptár van értem, és nem fordítva, amikor nincs hozzá energiám, nem erőltetem, majd meglesz másnap. Olyan még nem történt, hogy egymás után két napig ne akartam volna valamit felírni.

Az is észrevehető hogy valamit november első 10 napjában nem csináltam, ez azért van, mert utólag került bele a sorba. Eszembe jutott, jó ötletnek tűnt, beleírtam. :D A fejfájás rész sem éppen szokványos, de nálam a front mindig fejfájást okoz, és kíváncsi voltam, hány napig ment a szenvedés. (az eredmény amúgy elkeserítő és dühítő) Ez is mutatja, hogy ez az oldal a gyűrűs kalendáriumban/bullet journalban mennyire hasznos és sokoldalú. Az, hogy én mire használom, látszik a képen, de arra gondoltam, hogy írok egy listát is erről, hogy még milyen tételeket tudnék elképzelni a lapon, és persze könnyen lehet, hogy pár hónap múlva érkezik egy újabb bejegyzés a témában, mert még 13 cselekvés jutott eszembe, amit érdemes lenne nyomon követni. (például tegnap elkezdtem egy plank kihívást, szóval azt is hozzáírtam)

  • sminkelés
  • sminkecsetek kimosása (személy szerint hétvégenként szoktam ecsetet mosni, szóval ez nem olyan fontos nálam, lehet hogy decemberben már nem is jelölöm) 
  • olvasás
  • 10000 lépés
  • blogbejegyzés
  • edzés/torna/jóga/séta
  • takarítás
  • virágöntözés
  • Instagram poszt
  • elegendő alvás
  • elegendő vizmennyiség
  • én-idő
  • zöldség, gyümölcsfogyasztás
  • fotózás
  • séta
  • gyakorlás (pl. aki rajzol, érdekli a kalligráfia, hobbija a varrás vagy éppen játszik valamilyen hangszeren)
  • pénzköltés nélküli nap
  • beágyazás
  • főzés
  • szundi gomb mellőzve
  • reggelizés
  • vitamin/pezsgőtabletta, bármi ilyen

Pinterestről is inspirálódtam, szóval a fenti tételek nem csak a saját fejemből pattantak ki. Láttam olyat is a pinek tengerében, hogy mennyiség került a rubrikákba, például az elegendő víz elfogyasztása helyett csak vízfogyasztás, literben megadva, alvás esetében az órák száma, stb. Találtam nyomtatható verziókat is, ami teljesen üres, könnyedén lefűzhető, szóval nem kell rajzolgatni, ha valakinek nincs hangulata hozzá, és mindenki azt ír bele, amit csak szeretne. (ez nagyon jónak tűnik)

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kérlek oszd meg az ismerőseiddel, illetve kövesd az oldalt a Facebookon, vagy az Instagramon, hogy biztosan ne maradj le semmilyen újdonságról.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása