THE MINIMAL JUNGLE

Képkockák #6

2017. december 19. - The Minimal Jungle

Mostanában minden gondolatom a karácsony körül forog, bár a családtagjaim, barátaim és ismerőseim biztosan hevesen tiltakoznának, mert valójában szeptember óta karácsonyi lázban égek. Nálam ez minden évben így van, a karácsony a kedvenc ünnepem, tényleg az év legszebb időszaka. Az adventi heteket nem adnám semmiért.  Ebből is látszik, hogy én szeretem a decembert. Nagyon. Már gyűjtöm a karácsonyi filmeket, a teendőlistát hetek óta írom - még a fenyőfa vásárlása is szerepelt rajta - és idén végre késztettem egy lejátszási listát a kedvenc karácsonyi zenéimből. A klasszikus vonalat preferálom, de néhány újabb szerzemény is belefért a keretbe, ide kattintva megnézhetitek, mely dalokat szeretem nagyon. Kijelenthetjük, hogy teljesen ünnepi hangulatban vagyok, alig várom a karácsonyt. Mondjuk most kissé megnehezíti a napjaimat egy kellemetlen kis vírus, de igyekszem meggyógyulni végre. Ebben sokat segít, hogy kidekoráltuk - alacsonyabb ingerküszöbbel rendelkező emberek szerint inkább kicsicsáztuk - a lakást, a karácsonyi bögrémből teázom, és konstans narancsillat van.

Úgy tűnik, hogy a körülmények adottak egy lassú és örömteli hónaphoz, de mégis... Mintha ilyenkor lenne a legtöbb teendő és esemény, vagy csak én gondolom így? Az ajándékokat szerencsére már hetekkel ezelőtt beszereztem, már csak apróságok maradtak, és az ajándékcsomagolás. Egyébként én pont az az ember vagyok, aki képes lejárni a lábát, hogy valakinek megvegye a tökéletes meglepetést, viszont a szenteste előtti napok/hetek tömege egyszerre ijesztő és taszító számomra, ilyenkor már nem szeretek vásárolni menni, elszomorít, hogy az emberek letépnék egymás fejét is, hogy nekik jusson az utolsó leárazott TV. Emiatt van, hogy a komolyabb futkozást igénylő dolgokat már megvettem néhány hete, a "hatalmas, minden egyben listán" tényleg inkább teendők vannak, nem egy indokolatlanul hosszú bevásárlólista az egész. Persze olyan dolgokat is felvittem rá, amik igazából számomra megteremtik a hangulatot, például narancsillatot varázsolni, mézeskalácsot sütni, meg ilyesmik, nem feltétlenül a fenyő feldíszítése szerepel rajta, mint olyan. Biztosan lesznek majd kimaradó tételek, amit nem sikerül megvalósítani, de kétségbe esni nem fogok, számomra nem arról szól ez a néhány nap, hogy mindent belezsúfoljak, aztán mártírkodjak, hogy le sem ültem órákig...

Az viszont biztos, hogy az igazi kuckózás és bezárkózás még várat magára, majd ténylegesen karácsony és a két ünnep közötti időszak fog erről szólni. Nálunk a családban születésnap és névnap is van decemberben, talán ezért érzem azt, hogy egy nagy ünnep a hónap. Ez persze nem panasz, örülök, hogy van kivel töltenem a jeles napokat. :) Az pedig hagyomány, hogy karácsonyi vásárba megyünk az év utolsó hónapjában, idén Ljubljana lett a nyertes, december 9-én jártunk ott és töltöttünk el egy napot a szlovén fővárosban. Nem is nagyon volt szabad hétvége, a hétköznapok pedig a munkáról szólnak, bár be kell vallanom, picit elfáradtam így az év végére, egyre nehezebben kelek fel reggelenként, jó lesz feltöltődni ebben a pár napban.

Szeretnék majd kuckózva filmezni, idén sem maradhat ki a Reszkessetek betörők 1-2, nálam Kevin nélkül tényleg nincs karácsony, bár igazából júliusban is képes vagyok meglesni, egyszerűen imádom. A Holidayt is szeretném megnézni, illetve az Igazából szerelmet. A Grincs is rákerült a listára, ugyanis rég nem láttam már, gyerekként néztük meg utoljára, ha jól emlékszem, de már csak aprócska részletek rémlenek, ez nem mehet így tovább. (Lehet, hogy csak részleteket láttam? Ki tudja?) Megnéztük a Rossz anyák karácsonyát, hangulatteremtésnek tökéletes, szerintem vicces, és szuper látványos, ha valaki esetleg valami kevésbé tradicionális filmet keres, annak tökéletes választás. Ezek mellett a Négy karácsony is tervben van, illetve a Káosz karácsonyra c. film is.

Vannak persze más terveim is arra a két hétre, ami maradt még az évből. Szeretnék sokat olvasni, igazán megnyugtat, amikor egy másik világba tévedek. Másodszor döntöttem úgy hogy még inkább rápörgök az olvasásra, a Goodreads kihívásainak segítségével motiválom magam. 2017-re 40 könyvet tűztem ki célul, már teljesítettem a kihívást, eddig 45 kötetet olvastam el. Minden évben növelem egyébként, 2016-ban 35 könyvet szerettem volna elolvasni, és 38 könyvvel zártam az évet, 2018-ra pedig 45 lesz a célszám, remélem, hogy összejön majd annyi. Tervben van még az is, hogy összerakom a 2018-as naptáramat is ami igazán egyszerű és minimál lesz, már nagyon várom, hogy használatba vegyem, lesz róla majd bejegyzés itt a blogon. Az utolsó napokban pedig "befordulok", az idei év lesz a harmadik, hogy a YearCompass segítségével lezárom az évet, és megtervezem a következőt. Ha Titeket is érdekel ez a füzetke, akkor ide kattintva többet is megtudhattok róla, ezen a linken pedig elérhetitek a kitöltéshez kapcsolódó Facebook eseményt. Szerintem szuper kezdeményezés, jó dolog visszanézni, hogy mit értem el, mit valósítottam meg, mi az, amit elengedtem/elnapoltam, és mi vár rám jövőre.

Ti várjátok már az ünnepeket? Dolgoztok még ebben az évben egyáltalán Mit terveztek 2018-ra? :)

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kérlek oszd meg az ismerőseiddel, illetve kövesd az oldalt a Facebookon, vagy az Instagramon, hogy biztosan ne maradj le semmilyen újdonságról.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása