THE MINIMAL JUNGLE

Egy napom Hashimotoval | Vendégposztot írtam

2017. szeptember 15. - The Minimal Jungle

Az a megtiszteltetés ért, hogy egy vendégposzt erejéig publikálhattam A haverok és én blogon. Azt a ,,feladatot" kaptam, hogy írjak egy autoimmun betegségről teljesen laikusként. Nagyon megörültem a lehetőségnek, valami új kihívás volt, mert tényleg nem igazán vagyok otthon ebben a témában. Igyekeztem lelkiismeretesen utánanézni a dolgoknak, nem szerettem volna butaságokat leírni. Több ötletem is volt a poszttal kapcsolatban, végül azt választottam, amelyben elképzelem, milyen volna egy napom ezzel a betegséggel. Remélem tetszik Nektek ez a szösszenet, a teljes bejegyzést A haverok és én blogon tudjátok elolvasni.

Tisztán emlékszem, amikor évekkel ezelőtt megkaptam egy egészségügyi dolgozótól, hogy biztosan gond van a pajzsmirigyemmel, komoly probléma húzódhat a háttérben, ki kell vizsgálni. [...] Rengeteget aggódtam, [...] végül persze a vizsgálatot végző hölgy közölte, hogy az égvilágon semmi baja nincs a pajzsmirigyemnek, nem is érti, miért küldtek el hozzá. Mikor mondtam, hogy én említettem, hogy megfázásos időszakban vagyok, más bajom nincs, akkor lemondóan legyintett, hogy hallgatniuk kellett volna rám, de mivel nem tették, ezért engedjem el a dolgot, a pajzsmirigyem köszöni, jól van. Boldogan távoztam a rendelőből, és - lekopogom - azóta sem volt gond a pajzsmirigyemmel.

A fentiek alapján én szerencsés vagyok, de nem mindenki jár ilyen jól. Mit mond nektek, ha azt a szót olvassátok most itt a posztban, hogy Hashimoto? Nos, akinek semmit, az ne keseredjen el, én sem tudtam, hogy mi is ez, első olvasásra akár egy Tekken karakter is lehetne... de nem az. [...] A Hashimoto egy autoimmun betegség, bonyolultabb neve krónikus limfocitás pajzsmirigygyulladás, melynek két típusa ismert. Kezelhető, viszont nem gyógyítható. A betegség oka az immunrendszer hibás működése: a fehérvérsejtek a betegség során pajzsmirigysejtekben található fehérjék ellen antitesteket termelnek, aminek következtében az immunrendszer a pajzsmirigysejteket idegennek fogja fel és elpusztítja azokat...

A teljes cikkért kattintsatok:

elolvasom

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek oszd meg, illetve kövesd az oldalt a Facebookon, vagy az Instagramon.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása