THE MINIMAL JUNGLE

A tavaszi lomtalanítás margójára | Vendégposztot írtam

2017. április 24. - The Minimal Jungle

Néhány héttel ezelőtt olvastam Erika felhívását a MBBK csoportban, hogy vendégbloggereket keres. Nagyon megörültem a lehetőségnek, hogy publikálhatok valaki másnál, ezért azonnal jelentkeztem, hogy engem érdekelne a dolog. Erika felkeresett, megbeszéltük a részleteket, és arra jutottunk, hogy egy lomtalanítással kapcsolatos bejegyzést fogok megírni. Jöjjön belőle egy kis részlet, a teljes posztot pedig Erika blogján olvashatjátok el.

A tavaszról általában mindenkinek a virágok, a megújulás és talán leggyakrabban a tavaszi nagytakarítás jut eszébe. (és persze a tavaszi fáradtság!) Én sem voltam ezzel másként, bár el kell ismernem, én kifejezetten szeretem a tavaszi rendrakást, és nem vagyok felhalmozós típus, ezért talán könnyebb dolgom van a szanálást illetően, ráadásul saját lakásom egyelőre nincs, szóval csak a szobámban található tárgyakat válogattam. :)

Arra gondoltam a folyamat kezdetekor, hogy talán hasznos lenne egy lista, hogy mi az, amiről úgy gondolom, hogy nem érdemes tartogatni. Sokszor látom, hogy az embereket szinte ellepi a rengeteg cucc, amit az évek során felhalmoztak, és vagy nem akarnak megválni a dolgoktól vagy csak úgy érzik, sokáig tartana mindent kiválogatni, ezért inkább bele sem kezdenek. Való igaz, ha indokolatlanul sok tárgy vesz minket körül, akkor nehéz nekiállni, de nem is kell egy nap alatt lerendezni az egészet. Ez lehet egy hosszabb ideig tartó folyamat is,  én például több napon keresztül pakolgattam egy baromi nagy zsákba azokat a dolgokat, amiket úgy gondoltam, hogy nem őrizgetek tovább, és sokkal jobb lett a közérzetem utána. Közben természetesen jegyzetelgettem magamnak, hogy megoszthassam veletek, mitől váltam meg, hátha megihletek valakit, és az én hatásomra nekiáll a szoba/lakás szanálásának.

  1. régi oklevelek
  2. régi levelek - azok maradtak meg, akikkel most is tartom a kapcsolatot, és/vagy csak egy levelet kaptam tőlük
  3. régi számlák, jótállási jegyek, amik lejártak, stb.
  4. termékek dobozai, amelyekre már nincs szükség - általában megtartottam a termékek eredeti dobozát, utazás esetén megnyugtatott, hogy pl. a hajvasalóm a dobozában van, nem lesz baja.
  5. ruhák, amik foltosak, szakadtak, és/vagy már nem okoznak örömet /amik jó állapotban voltak, azokat elajándékoztam ismerősöknek, vagy rászorulóknak adományoztam/
  6. régi csomagolópapírok, nejlonok, zacskók és táskák
  7. csetreszek, porfogók - azaz ajándékba kapott kis figurák, vagy ládikák, amiknek nem igazán van haszna

elolvasom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása