THE MINIMAL JUNGLE

Vision board/(inspiráló) kollázs készítése egyszerűen

2018. január 21. - The Minimal Jungle

Majdnem napra pontosan három évvel ezelőtt, 2015. január 24-én osztottam meg egy bejegyzést az akkori blogomon, inspirációs kollázs készítése volt a téma. Nagyon sajnálom, hogy hagytam elveszni azt a cikket, amikor megszűnt az az oldalam, meg kellett volna tartanom, lementeni magamnak, hogy ne vesszen el. Ma, amikor rászántam magam, hogy lecseréljem a karácsonyi hátterem, akkor jutott eszembe, hogy csinálhatnék egy új, friss és ropogós 2018-as verziót. Adta magát, hogy elkészítsem ezt a bejegyzést ismét, 3 évvel idősebb fejjel. :) Egyébként az akkor elkészült kollázst ide kattintva megnézhetitek.

Mire lesz szükség?

- számítógép/tablet/telefon
- internet :)
- képek (akár saját, akár ingyenesen használható fotók, az én kedvencem a Kaboompics de a Pexels is szuper)
- online kollázskészítő oldal (rengeteg van belőlük, pl. FotoJet, PicMonkey, BeFunky, nekem most a piZap nyerte el a tetszésem, ezt választottam - Flash Player kell hozzá!)

piZap

Baromi egyszerű a kezelése, sokféle sablonból lehet választani, én 30 képből állót választottam, de van ennél kevesebb fotót tartalmazó is. Ha valaki extrábbat keres, akkor jeles eseményekhez kapcsoló kollázst is lehet készíteni, illetve szív/kör alakú kollázs kreálására is van lehetőség. Én két darabot készítettem, az egyik az fent látható, a másik egy borítókép a blog Facebook oldalára.

Én teljesen alap verziót csináltam, nem adtam hozzá szöveget, nem állítottam hátteret, csak bepakolgattam a helyükre a képeket. (Az "add photo +" részt ajánlom a feltöltéshez, akkor többet is ki lehet választani, míg a MEME képecske melletti fotó ikonra kattintva csak egy képet engedett feltölteni.) A szív gombbal matricákat tehetünk a kollázsunkra, a Facebook borítóképre tettem is néhányat, de amúgy ennyi, más extrát nem csináltam. Ha elkészült a remekmű, a SAVE gombra kattintva letölthető. 

Muszáj inspirálnia ennek a valaminek?

Természetesen nem. Nekem például a képek egy része motivál, és kapcsolódik a céljaimhoz, egy része pedig nem, csak feldobja a hangulatom. Nem kell arra használni, hogy a vonzás törvénye alapján mindent megszerezzünk/elérjünk, ami szerepel a képgyűjteményen, de aki ezt szeretné csinálni, az is nagyszerű! Én személy szerint nem szeretek beszélni a céljaimról, majd csak észreveszik az emberek, ha megvalósítok dolgokat, addig csak dolgozom értük csendben, ezért egy csomó olyan dolog nem került rá a kollázsra, ami igenis komoly terv 2018-ban.

Ebből is látszik, hogy ez a kollázs az, amivé tenni akarjuk. Ha inspirál, akkor szuper. Ha feldob, az is szuper. Ha emlékeket idéz fel, mert épp Facebook borítóképnek készült, és rápillant a tulaj, az is szuper. Ha meg nincs vele cél, csak jól szórakozik az ember az alkotás közben, az is szuper. Lehet kollázs a nyári élményekből, a nagyszülők 40. házassági évfordulójából, a háziállatotok vicces alvópózaiból vagy éppen a kedvenc ételeitekből is. Szerintem egy ilyen képgyűjtemény lényege az, hogy kellemes érzés töltse el a készítőjét, alkotás közben és után. Nem azért van, hogy frusztráljon, hanem, hogy bevillanjon miatta egy szép emlék, jó kedvre derítse a tulaját, de ha még inspirál is, az egyenesen fantasztikus. 2018-ban több zöldség/gyümölcs fogyasztása a cél? Jöhetnek a guszta ételfotók, és kollázsra velük! Inkább nem? Akkor legyen kiskutyás/macis/levendulás kollázs! Nem kell megfelelni senkinek. (;

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kérlek oszd meg az ismerőseiddel, illetve kövesd az oldalt a Facebookon, vagy az Instagramon, hogy biztosan ne maradj le semmilyen újdonságról.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása