THE MINIMAL JUNGLE

Ilyen lesz 2017 - tervek, célok, projektek

2017. január 28. - The Minimal Jungle

Tulajdonképpen ha ki kellene választanom életem legrosszabb évét, akkor a 2016-os mindenképp komoly jelölt lenne, legalábbis így gondoltam ezt az év végén. A YearCompass segítségével lezártam a tavalyi évet, és megterveztem az ideit, ajánlom mindenkinek ezt a módszert egyébként, igazán nagy segítség tud lenni, ráadásul sok elfelejtett pillanat is előjött. Visszanézve, 2016 nem is volt olyan borzalmas, megírtam a szakdolgozatom, lediplomáztam, lett munkám, és még nyaralni is voltam! Ha ezek alapján tekintek végig a hónapokon, nem is volt rossz. De nem maradok ezen a szinten, 2017 még jobb lesz! Bár hozzá kell tenni, hogy az első pár hét nagyon elszaladt, elhavazódtam, nem csak az időjárás miatt, hanem munka tekintetében is, úgyhogy mondhatjuk azt is, hogy január közepén kezdtem éledezni, hogy ja, amúgy már egy másik év van.

Hogy mit is teszek, hogy az idei év túlszárnyalja a tavalyit? Változtatok. Magamon, a környezetemen, mindenen. Már decemberben elkezdődtek bizonyos folyamatok/projektek, amelyek még idén is tartanak, és valószínűleg nem mindegyik zárul le ebben az évben, hanem sokkal hosszabb távra szól. Az egyik dolog a jogosítvány. Még csak a KRESZ zajlik, de bizakodom, hogy időmtől függően akár a nyár végére már legálisan vezethetek, remélem, hogy addigra meglesz a jogsim. Emellett nagy lépésnek számít az is, hogy nagyjából 1 hónapja a kontaktlencsét viselők táborához tartozom, bár nem hordom állandóan, nagyjából fele-fele arányban viselem a szemüveggel, de mégis, hatalmas dolog ez nekem. Hosszú évek óta vagyok szemüveges, ezért amikor először raktam be a lencsét (órákig bénáztam, de mégsem siettetett senki, ami miatt nagyon hálás vagyok) és realizáltam, hogy látok, akkor majdnem elsírtam magam, olyan boldog voltam. Persze tudom, sírni nem ajánlott a lencse épsége miatt, de na... különleges élmény volt.

Térjünk át az idei évre. Szeretem a kihívásokat, ezért belevetem magam a mindennapokba, és jó néhány dolgot beterveztem magamnak, ezek egy része magánjellegű, amelyekről nem szeretnék itt beszámolni, de pár terv publikus, vegyük is sorra őket.

1. REND(SZER)

Alapjáraton is rendszerető, tervezgető típus vagyok, de most, hogy van filofaxom, még inkább azt érzem, hogy képben vagyok az életemmel, nem csak sodródom az árral. Egy hatalmas válogatás sem ártana, bár rendszeresen kiszanálom a nem használt dolgokat, mégis úgy érzem, hogy túl sok holmim van. Megtetszett a KonMari módszer, a kapszula gardrób, minden ilyen népszerű fogalom, ezekkel ismerkedem egyelőre, remélem, hogy sikerül átültetnem gyakorlatba is az összecsipegetett infómorzsákat. Ez az ismeretségi körömet és a közösségi oldalakon kedvelt/követett fiókokat is érinti, az energiavámpír embereket, és az engem nem érdeklő tartalmakat közlő oldalakat "kigyomlálom".

2. GOODREADS

A tavalyi év során is teljesítettem a kitűzött célt, és elolvastam a tervezett 35 könyvet. Idén rátettem egy lapáttal, és 40 könyvet vállaltam be. Imádok olvasni, és nagyon remélem, hogy 2017 a remek olvasnivalók éve lesz. Egyébként hozzászólásban nyugodtan írjatok ötleteket, hogy szerintetek mit kellene elolvasnom.

3. BLOG

Nagyon fontos az írás az életemben, szeretem, hogy kifejezhetem magam, és nyomot hagyok az éterben. Szeretném a saját boldogságom miatt csinálni ezt az egészet, és nagyon igyekszem, hogy ez tényleg így történjen. A fotókon is javítgatok, igyekszem minél szebbeket alkotni, ugyanis nagyon tetszenek a szép kompozíciók, és én is szeretnék olyan képeket készíteni, amelyekre öröm ránézni. Ez nem könnyű, mert nem feltétlenül van érzékem hozzá, de lelkesen próbálkozom.

4. LAPTOP

A jelenlegi gépezetem kezdi feladni a harcot, ráadásul igazából nem is a sajátom, csak kölcsönkaptam. Épp ezért szeretnék beszerezni egyet, mert nem csak az a gond, hogy nem az enyém, hanem az is, hogy már nem új darab, és azt érzem, hogy túlhajszolom szegényt. Persze nem létfontosságú, hogy ebben az évben megleljem az utódját, de nagyon jó volna.

5. F*CK IT

Általában a magánéletemben könnyen elengedem a dolgokat, de a munka nagyon sokat stresszel mostanában, zavar, ha valami nincs azonnal elintézve, és folyamatosan dolgozom azon, hogy ne agyaljak ezen ennyit, mert nincs értelme, amin nem tudok változtatni, az nem éri meg, hogy kikészítsem magam idegileg. A továbbiakban szeretnék egy picivel lazább lenni, ami nem menne a munka rovására, csak könnyebben kezelném a stresszhelyzeteket.

Ennyi lenne az én idei évem "tervezete", legalábbis azok a részek, amelyek nem túlságosan személyesek. Remélem, hogy sikerül minél több dolgot megvalósítanom, és eredményesen, illetve büszkén zárhatom majd az évet, bár azt gondolom, ezzel kicsit sietek azért, tekintve, hogy még csak január van, haha.

Ti mit terveztetek 2017-re?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása